SEO pro mobily a stolní počítače: Různé strategie obsahu

15.12.2017
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová
Mít pouze responzivní web nestačí. Při tvorbě mobilní verze bychom vždy měli myslet na to, jak lidé mobilní zařízení používají při vyhledávání a co nejvíce jim orientaci na webu i případnou interakci zjednodušit.

Mít pouze responzivní web nestačí. Při tvorbě mobilní verze bychom vždy měli myslet na to, jak lidé mobilní zařízení používají při vyhledávání a co nejvíce jim orientaci na webu i případnou interakci zjednodušit.

Již v roce 2015 společnost Google potvrdila, že objem mobilního vyhledávání roste neuvěřitelnou rychlostí a mít responzivní web je zkrátka nutností. Smartphony a tablety zcela změnily přístup k webům. V dnešní době je potřeba, aby se uživatel na vašem webu snadno orientoval napříč platformami a zařízeními. Vyhledávání informací, čtení recenzí i rezervace jsou čím dál častěji prováděny právě na mobilních zařízeních.

Proč byste se měli zaměřit na mobilní verzi webu?

Jim Yu, CEO ze společnosti Bright Edge prováděl průzkum týkající se umístění webu ve výsledcích vyhledávání v návaznosti na mobilní index. Z tohoto průzkumu, který sledoval údaje pro více než 25 milionů slov vyplývá, že 79 % webů má jinou pozici na mobilních zařízeních než na stolních počítačích.

V roce 2016 společnost Google oznámila vývoj nového algoritmu, který se týká právě mobilního vyhledávání. Dopad tohoto algoritmu na webové stránky není možné odhadnout. Jisté ale je, že štěstí přeje připraveným, a proto by se obchodníci na mobilní verzi webu rozhodně měli zaměřit.

Google interpretuje nejpravděpodobnější záměr každého uživatele prostřednictvím mikro-momentů. Nabízený obsah je tedy přizpůsoben předpokládaným záměrům uživatele. Dokonce se mění počet a umístění videí a obrázků v SERP v závislosti na pravděpodobném záměru.

Zaměřte se na obsah

Zaměřte se na obsah, a to nejen na stolních počítačích. Proveďte analýzu klíčových slov pro mobilní zařízení. V dnešní době lidé často vyhledávají informace právě na mobilních zařízení, a nezřídka dokonce pomocí hlasového vyhledávání, takže používají různé fráze, které se mohou lišit od vyhledávání na stolním počítači. Prvním krokem tedy je rozlišení klíčových slov na mobilních zařízeních a stolních počítačích.

Přečtěte si obsah svého webu a ujistěte se, zda je vhodný i pro mobilní zařízení. Obsah by v každém případě měl být snadno čitelný. Na mobilní verzi webu například nepatří infografiky, které jsou tak malé, je uživatel na mobilním zařízení nepřečte. Uživatelé by také měli mít možnost zvětšit obrázek atd.

Zvažte implementaci AMP

Doporučujeme také zvážit implementaci AMP tam, kde je to vhodné. Stránka s AMP verzí se načítá mnohem rychleji než neAMP, což je velmi důležité zejména při mobilním vyhledávání.

Sledujte chování uživatelů na webu

V neposlední řadě sledujte mobilní provoz, interakci a konverze na mobilních zařízeních a stolních počítačích. Touto cestou snadno zjistíte, kde se nachází případný problém.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: searchengineland.com, searchenginewatch.com, moz.com

Doporučené články