Prohlédněte si vlastní i konkurenční reklamy na Facebooku a Instagramu
Zjistěte, jak se vaše PPC reklama na Facebooku či Instagramu zobrazuje běžným návštěvníkům.

Každý, kdo někdy inzeroval na Facebooku či Instagramu, se pravděpodobně setkal s problémem, kdy vytvořená reklama v ostrém provozu vypadala jinak, než bylo původně zamýšleno. Jak tento problém vyřešit? Najít na Facebooku či Instagramu své vlastní reklamy není nic obtížného, pokud víte, jak na to. Musíte pouze
vědět, kde hledat a která menu během vyhledávání použít. Podobným způsobem, jako vlastní reklamu, můžete nalézt také reklamu vašich konkurentů.

Náhled vašich reklam a skutečné zobrazení

Důležitým faktorem úspěchu na Facebooku a Instagramu je zajistit, aby vaše reklamy vypadaly pokud možno co nejvíc vizuálně přitažlivě. V případě Facebooku, a zejména Instagramu se jedná o platformy, jejichž uživatelé kladou vysoký důraz na vizuální zpracování příspěvků. Měli byste se proto ujistit, že vaše reklamy vypadají opravdu dokonale.

Pochopitelně při vytváření reklam máte k dispozici náhled, který vám v každém momentě ukáže, jak bude vaše reklama vypadat v ostrém provozu. Bohužel však občas můžete pozorovat určité změny mezi tímto náhledem a skutečným zobrazením na webu. Často například dochází k nesprávnému zalamování řádků, díky čemuž vaše reklama nevypadá tak skvěle, jak jste si představovali. Při tvorbě PPC kampaně na Facebooku či Instagramu si proto vždy zkontrolujte, zdali se vaše reklama zobrazuje přesně tak, jak jste chtěli.

Jak tedy zobrazit skutečný náhled reklamy?

Zobrazit skutečný náhled reklamy není nic složitého, přestože je tato možnost poměrně dobře ukrytá v nabídkách a tlačítkách Správce reklam na Facebooku. Při vytváření reklamy stačí kliknout na tlačítko v pravém horním rohu, které vypadá jako čtvereček se šipkou uvnitř. Poté se vám zobrazí vyskakovací okno s několika možnostmi. Čím více umístění jste do své reklamy nastavili, tím více míst s náhledem reklamy si zde můžete prohlédnout.

PPC reklama na Facebooku a Instagramu

Prohlédněte si reklamy vašich konkurentů

Kromě zjištění, jak vaše reklamy vypadají v různých umístěních, můžete občas potřebovat vědět, jaké reklamy zobrazují vaši konkurenti. Naštěstí díky Facebooku je velmi snadné zjistit, kdo a jaké reklamy zobrazuje.

Dosáhnete toho pomocí praktického nástroje Facebooku, zvaného Knihovna reklam. Původním účelem tohoto nástroje bylo zvýšit transparentnost reklamního trhu, ale pro vás může mít i mnohem lepší využití. Pomocí tohoto užitečného nástroje snadno najdete své největší konkurenty a dozvíte se o nich spoustu užitečných informací.

Budete také moci zobrazit všechny reklamy, které váš konkurent momentálně provozuje, a vyhledávat mezi nimi pomocí několika užitečných filtrů, mezi kterými můžete různě přepínat. Můžete zjistit, jaké reklamy se zobrazují v jednotlivých zemích, jaké reklamy jsou momentálně aktivní, v jakém časovém rámci se jednotlivé reklamy zobrazují, a také zdali se reklamy spouštějí pouze na Facebooku, nebo i na Instagramu, Messengeru, či Audience Network.

Kromě toho, že budete vědět, jaké reklamy, kde a jakým způsobem vaši konkurenti používají, můžete zde nalézt i spoustu inspirace pro tvorbu vlastních PPC kreativ.

Informace znamenají moc. Díky tomu, že budete vědět, jak se vaše reklamy zobrazují v jednotlivých umístěních a co právě provádí vaši konkurenti, získáte výhodu, kterou můžete využít pro ještě úspěšnější PPC kampaně.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp