Zrychlete stránky na maximum
V současné době, kdy stále více uživatelů používá k přístupu na internet některého z mobilních zařízení, je rychlost načítání internetových stránek čí dál tím víc důležitá.

Představte si následující situaci: Surfujete na internetu ze svého mobilního telefonu a tu náhle narazíte ve výsledcích vyhledávání na stránku, jejíž obsah vás enormně zajímá. Kliknete na odkaz a stránka se začíná načítat. Sedíte a čekáte, těšíte se na hodnotné informace, které na stránce jistě naleznete. Náhle si však
všimněte, že se stránka nenačítá.

No, to není úplně správné… načítá se, ale neuvěřitelně pomalu. To vás začne čím dál více rozčilovat, až míra rozčarování naroste natolik, že stisknete tlačítko zpět a opustíte stránku a již nikdy se nevrátíte. Tajemství této stránky vám bude navždy záhadou.

Pomalé načítání je jedním z nejčastějších důvodů okamžitého opuštění stránky

Je velmi pravděpodobné, že jsme všichni měli v životě mnoho takových zkušeností. V dnešním světě, kde nejen hledáme, ale téměř vyžadujeme a očekáváme okamžité uspokojení, se může pomalé načítání stránek zdát jako zvlášť krutá forma mučení. Častokrát si uživatel pomalé načítání stránek vyloží jako poruchu (i přesto že to tak většinou ve skutečnosti není), nebo nám prostě stránka nestojí za náš drahocenný čas, který bychom strávili čekáním, než se načte.

Přemýšlejte o tom chvíli… znamená to, že pomalá doba načítání stránky často vede k tomu, že uživatelé odejdou ze stránky dříve, než ji uvidí!

Z pohledu inzerenta je tato myšlenka velice znepokojující. Přemýšlejte o tom, kolik lidí klikne na vaši reklamu (což znamená, že jste za toto kliknutí zaplatili) ale nikdy se přitom na vaši stránku opravdu nedostanou. Množství peněz, které vám tímto způsobem uniká, může být obrovské a může znamenat rozdíl mezi profitabilní a ztrátovou PPC kampaní. Řešení, které může okamžitě odstranit vaše problémy s PPC kampaní, která málo vydělává a skokově zvýšit váš konverzní poměr, obrat i zisk, je jednoduché.

Stačí zvýšit rychlost načítání webových stránek. Jak to udělat co nejjednodušeji? Pomocí stránek AMP (Accelerated Mobile Pages)

Co jsou AMP stránky?

AMP je open-source knihovna, která poskytuje přímý způsob, jak vytvářet webové stránky, které jsou přesvědčivé, jednoduché a načítají se téměř okamžitě. Jde o webové stránky, na které můžete odkazovat a které můžete snadno ovládat.

Cílem stránky AMP je co nejrychlejší načítání. Namísto toho, aby se stránka načítala najednou, AMP donutí stránky a všechny její součásti načíst se asynchronním způsobem s přidělením různých priorit jednotlivým součástem stránky

Jedním ze způsobů jak stránky AMP fungují, je upřednostňování načítání jednotlivých zdrojů. Obrázky a reklamy se stahují pouze v případě, že je uživatel pravděpodobně uvidí, to znamená, že se nacházejí nad ohybem, nebo pokud uživatel stránku rychle posouvá. To je v rozporu s normálním způsobem načítání stránky, kde se nahrává vše najednou, což je často důvodem, proč mnoho stránkám trvá několik sekund, ne-li déle, aby se plně načetly. A to je jen jeden z mnoha způsobů, jak AMP stránky zvyšují rychlost a efektivitu načítání.

Kromě efektivity a rychlosti mají AMP stránky mnoho dalších výhod, zejména pro inzerenty.

Proč potřebujete stránky AMP

Dnešní uživatelé chtějí všechno rychle, zejména webové stránky. Podle statistik klesne míra konverze o 12 % za každou další sekundu, kterou trvá načítání webové stránky. Stejně tak exponenciálně klesá i angažovanost a zvyšuje se okamžité opuštění stránky. Tento problém je ještě palčivější, pokud uživatel přistupuje na stránku z mobilního telefonu. Můžete si myslet „naše stránky se načítají za přibližně 4 sekundy… to není tak špatné!“. Ale pokud je průměrná doba načítání jen 2 sekundy, pak vaše stránka utrpí 24 % ztrátu konverzí kvůli těmto 2 sekundám navíc. Pokud chcete zvýšit množství konverzí, zvyšte rychlost načítání stránky co nejvíce.

Schválně si zkuste změřit rychlost načítání vaší stránky. Možná budete překvapeni, kolik konverzí vám zcela zbytečně uniká, přestože platíte PPC reklamnímu systému spoustu peněz za kliknutí. Snadno si spočítáte, že reklama, která se nezdála příliš profitabilní by pouhou úpravou rychlosti načítání cílové stránky mohla dosahovat mnohem lepších výkonů.

Mimo použití AMP pro samotnou tvorbu webových stránek můžete pro Adsense reklamy na vašich stránkách použít AMPHTML, což jim umožní rychlejší načítání. Nejen že nebudou vaši stránku zpomalovat, ale vydělají vám víc peněz.

"Použití AMP stránek meziročně výrazně vzrostlo a my jako inzerenti bychom měli očekávat, že tento trend bude dále pokračovat. Měli bychom se proto tomuto trendu co nejvíce přizpůsobit!"

Ověřte si jak je vaše stránka rychlá

Rychlost načítání ovlivňuje i umístění ve vyhledávání  Google

Jedním z dalších, stejně důležitých důvodů proč je rychlost načítání stránky v dnešní době naprosto klíčová, je vliv rychlosti načítání na umístění stránky ve vyhledávání Google, který považuje rychlost načítání na mobilních telefonech za klíčový faktor, který ovlivňuje jeho hodnocení stránky.

Pokud nedostatečnou rychlost svých stránek ignorujete, potenciálně snižujete jejich hodnocení v organickém vyhledávání, a v PPC navíc utratíte více peněz za kliknutí z důvodu nižšího skóre kvality. 

Pokud jste to ještě neudělali, nyní nastal čas zrychlit vaše stránky na maximum. S dobou načítání několik sekund si dnes již nevystačíte. AMP vám umožní, aby se vaše stránky zobrazovaly uživatelům na mobilních telefonech rychlostí blesku.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp