Backlink
Jak lze efektivně odmítat nevhodné zpětné odkazy?

Nový nástroj pro odmítnutí linků

Společnost Google nabízí správcům webů mnoho šikovných nástrojů a prostředků, jak bojovat se situací a dnešní nástroj na odmítnutí linku je jedním z nich. V kostce řečeno, jde o nástroj, jenž vás nechá odmítnout určité linky, které se na vás nejen přiživují, ale co je horšího, snižují pozice a prestiž.

Patrně jste na to již narazili sami nebo o tom aspoň slyšeli - na vaše stránky míří odkazy z nějakých podezřelých serverů, což vám rázem podřízne větev pečlivě pěstovaných návštěv a unikátního obsahu. Osoby, jichž se to přímo dotýká, by o tom měli vědět, jelikož Google na to upozorňuje ve svých notifikacích a komentářích. Jestliže jste tedy podobný neobdrželi, takřka jistě se vás problém nedotkne.

Na úvod rychlé osvěžení. Linky jsou jedním z nejdůležitějších prvků, podle kterých se řídíme my i stroje při řazení nalezených výsledků. A když důkladně prostudujeme linky mezi stránkami, rázem je jasno, nakolik seriozní daný subjekt je. A pro Google platí, že čím serioznější subjekt, tím větší šance, že zde uživatel najde relevantní informace/služby, které hledá. Zhruba toto je tzv. PageRank, což je pouze jedna z více jak 200 věcí k určení rankingu pro Google. A jelikož je to věc natolik známá, velmi často jí zneužívají spammeři a další podobná sorta lidí.

S linkovacími spamy se bojuje většinou rafinovanými algoritmy, popřípadě ráznými akcemi. Pakliže jste se i vy dostali do osidel linkovacího spamu, možná jste zahlédli ve svých Webmaster Tools zprávu o “unnatural links” (nepřirozené linky) mířících na vaše stránky. Tuto zprávu obdržíte tehdy, když si je Google z libovolného důvodu jistý, že se vaše stránky odkazují (může jít o všechny druhy linků - výměnné, placené, ...) na věci nesplňující nároky Google na kvalitu. Po obdržení zprávy byste měli udělat to, co je v dané situaci nejlepší - odmítnout manuálně tolik linků, kolik jen půjde. Je to nejlepší cesta, jelikož řeší věc u kořene, ne až následky. Když totiž vykořeníte špatné linky, zabráníte tím Google (a dalším enginům), aby vám snížili PageRank. Přirozeně tím také chráníte prestiž webu - vypadá jistě podivně, prezentovat se jako seriozní agentura s tisícem referencí a mít ve fórech odkazy na levné vibrátory. Když lidé nenajdou podobný typ odkazů na vašich stránkách, logicky nedospějí k závěru o neprofesionalitě na vaší straně.

I když jste již podobným způsobem odstranili všechny linky a přesto máte s jistým čilým spammerem problémy, je načase navštívit novou stránku Disavow Links. První věcí, kterou je zde potřeba učinit, tak vybrat váš web.

Pak budete vyzvání k uploadu souboru, jenž obsahuje data o tom, jaké linky chcete odmítnout. Formát souboru je velmi prostý a stačí vám k jeho úpravě jakýkoliv textový editor nebo procesor:

# Contacted owner of spamdomain1.com on 7/1/2012 to

# ask for link removal but got no response

domain:spamdomain1.com

# Owner of spamdomain2.com removed most links, but missed these

http://www.spamdomain2.com/contentA.html

http://www.spamdomain2.com/contentB.html

http://www.spamdomain2.com/contentC.html

V příkladu výše jsou všechny řádky začínající "#" brány jako komentáře a Google je prostě ignoruje. "Domain" zase naznačuje, že chcete odmítnout linky na všech stránkách na konkrétním webu (zde "spamdomain1.com"). Lze si rovněž zažádat o od-linkování na specifických stranách - to jsou ty tři poslední odkazy. Zatím je podporován jediný podobný soubor na stránku (jde mimochodem sdílet mezi majiteli webu skrze Webmaster Tools) a je omezen i délkou 2 MB.

Asi tím nejlepším místem, odkud můžete začít pátrat po špatných lincích je funkce "Links to Your Site" ve Webmaster Tools. Z homepage zvolte web jaký chcete, pak navigujte do "Traffic" > "Links to Your Site" > "Who links the most" > "More" a pak klepnout na "Download" (jde o stránky, jenž se na vás odkazují). Po klepnutí na "Download latest links" si stáhnete i data.

A na závěr ještě malé, ale velmi důležité upozornění. Při řečené činnosti si dejte opravdu mimořádný pozor, ať neodmítnete i linky, které jsou korektní a
fungující
!

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp