SEO
Bing a Google sdílejí mnoho stejných signálů pro hodnocení, ale existují i zásadní rozdíly. Podívejte se na těchto několik způsobů, kterými se SEO pro Bing liší.

Mnozí majitelé stránek mají tendenci zapomínat, že kromě Googlu a Seznamu jsou zde i jiné vyhledávače, které vám mohou přivést platící zákazníky. Jedním z nich je i Bing. Pokud jej dosud nevyužíváte, možná přicházíte o spoustu návštěvníků a potenciálních zákazníků. Přestože Bing nemá v naší zeměpisné oblasti takový zásah jako Google a Seznam, stále může být skvělým místem pro zviditelnění na internetu. Mnoho majitelů stránek si totiž všimlo, že návštěvnost z vyhledávače Bing konvertuje lépe než návštěvnost z Google, což může souviset s tím, že průměrná demografická skupina uživatelů vyhledávače Bing je vyspělejší a pravděpodobně má více peněz na utrácení. Bing spolupracuje také s desítkami dalších vyhledávačů, včetně Yahoo!, AOL, DuckDuckGo, Ecosia, MSN a Lycos.

Stručně řečeno, pokud nevyhledáváte na Googlu, pravděpodobně používáte vyhledávání, které je částečně poháněno službou Bing.

Ve hře je také hlasové vyhledávání (Alexa i Cortana využívají Bing) i skutečnost, že Bing je integrován do většiny produktů společnosti Microsoft, včetně Microsoft Office a Xboxu.

Dobrou zprávou je, že pokud jste již investovali do SEO pro Google, pak jste jen krůček od toho, abyste viděli hmatatelné výsledky i v jiných vyhledávačích. To proto, že Bing a Google sdílejí mnoho stejných signálů pro hodnocení.

I přesto však existují klíčové rozdíly mezi SEO pro Google a Bing – a o těch se dozvíte zde.

1. Klíčová slova

Zatímco Bing v roce 2014 oznámil, že pro účely řazení již nezohledňuje meta keywords, vyhledávače jako Yandex a Baidu je stále zohledňují.

Google se snaží zlepšit přesnost vyhledávání tím, že chápe záměr vyhledávajícího a interpretuje kontextové podněty z různých webových stránek.

Tomu říkáme sémantické vyhledávání, které částečně spoléhá na strojové učení a umělou inteligenci (například RankBrain), jež mu pomáhají porozumět obsahu stránky. Google uvedl, že RankBrain je třetím nejdůležitějším faktorem v jeho algoritmu řazení. To znamená, že na přesné shodě klíčových slov nezáleží zdaleka tolik, jako na vytváření komplexních tematických stránek a článků pro návštěvníky.

Pokud jde o široce odpovídající klíčová slova, Bing je dohání. Jejich Pokyny pro webmastery doporučují: "Vytvářejte bohatý obsah založený na průzkumu klíčových slov, který uživatelům vyhledávače ukáže informace, které hledají."

Pokyny pro webmastery Bing výslovně uvádějí, jak vám mohou klíčová slova pomoci získat pozici. Bing nevylučuje možnost použití tagu meta keywords (který Google ignoruje). To vám nyní nedává záminku k jejich zneužití nebo k tomu, abyste do tagu meta klíčová slova začali cpát irelevantní klíčová slova. Znamená to však, že byste je neměli zcela zanedbávat.

Bing má také spoustu nástrojů pro klíčová slova, které pomáhají profesionálům v oblasti SEO, a najdete v nich více podrobností než v některých nástrojích Google.

V nástroji Bing Webmaster Tools najdete výkonný nástroj pro klíčová slova, který zobrazuje trendy a související/navrhovaná klíčová slova. Služba Bing dokonce zobrazuje relevantní adresy URL v žebříčku.

Google: Vytvářejte komplexní stránky podpořené průzkumem klíčových slov, ale zaměřte se na tematickou relevanci namísto přesné shody klíčových slov.

Bing: Používejte přímá klíčová slova, která přesně odpovídají výrazům, na které se zaměřujete ve výsledcích vyhledávání Bing – jen je příliš neoptimalizujte. Využijte jejich nástroje, které vám pomohou s ostatními vyhledávači.

Google

2. Zpětné odkazy

Google i Bing si zakládají na důvěryhodnosti. Oba si cení například zpětných odkazů, protože jsou známkou toho, že návštěvníci považují váš obsah za užitečný, důvěřují informacím, které jste jim poskytli, a nyní je chtějí sdílet s ostatními.

Google zjišťuje důvěru měřením PageRanku (hodnoty odkazů plynoucí ze zpětných odkazů) domén, které odkazují na váš obsah. Odkazy s vysokým PageRankem mají velkou váhu a několik takových odkazů má mnohem větší hodnotu než stovky spamových odkazů s nízkým PageRankem.

Bing si také cení vysoce kvalitních odkazů, ale kvalitu posuzuje trochu jinak. Zpětné odkazy nejsou pro Bing nadřazeny všem ostatním faktorům hodnocení. Dává přednost zpětným odkazům z kvalitních webů v menším množství.

Stejně jako Google, má i Bing rád interní odkazy s relevantním anchor textem. Navíc – Bing odstraňuje stránky ze svého indexu, pokud nemají dostatek odkazů, a nepenalizuje kupování odkazů:

"Nákup odkazu na vaše webové stránky může přinést přímou návštěvnost, takže zůstává platnou marketingovou taktikou."

I v tomto případě však buďte s touto technikou opatrní, jak říká Bing:

"Manipulace s příchozími odkazy za účelem umělého zvýšení počtu odkazů směřujících na web může vést k vyřazení webu z indexu Bing."

Google: Autoritativní zpětné odkazy a kvalitní obsah jsou nejdůležitějšími ukazateli autority stránky, pokud jde o zpětné odkazy.

Bing: Velmi důležitý je menší počet autoritativních zpětných odkazů a také interní odkazy s vysoce relevantním anchor textem.

3. Sociální signály

Google dlouho popíral, že by sociální signály hrály zvláštní roli při hodnocení stránek, přestože se hodně spekuluje o tom, že nějakou malou roli hrají.

Naproti tomu Bing historicky velmi otevřeně hovoří o důležitosti sociálních signálů:

"Sociální sítě hrají roli v dnešní snaze o dobré umístění ve výsledcích vyhledávání. Nejzřetelnější roli hrají prostřednictvím vlivu. Pokud jste společensky vlivní, vede to k tomu, že vaši následovníci široce sdílejí vaše informace, což následně vede k tomu, že Bing tyto pozitivní signály vidí. Tyto pozitivní signály mohou mít v dlouhodobém horizontu vliv na to, jak se umístíte na organických pozicích."

Pokud se chcete v systému Bing dobře umístit, budete muset být na sociálních sítích dostatečně aktivní.

Zapracování sociálních médií do vaší SEO strategie je časově náročné, ale vyplatí se, pokud chcete optimalizovat pro Bing. Zvažte stažení komplexního nástroje pro naslouchání sociálním médiím, který vám pomůže najít a využít každou konverzaci, kterou lidé na webu vedou o vaší firmě.

Bing také nabízí API rozhraní, pomocí kterého můžete zjistit, co je v sociálních médiích trendem.

Google: Ke stránkám na Facebooku a Twitteru přistupuje stejně jako k ostatním indexovaným stránkám.

Bing: Sociální signály jsou klíčovým faktorem hodnocení. Ve výsledcích vyhledávání se odrazí hodnocení stránky vašimi přáteli, sledujícími a zákazníky na sociálních sítích.

4. Multimediální obsah

Bing se snaží posouvat hranice, pokud jde o vizuální vyhledávání, což jde ruku v ruce s jednou z jeho nejvychvalovanějších funkcí – "porozumění entitám".

Bing má v podstatě schopnost přesně prohledávat a chápat různé typy multimediálního obsahu, jako jsou videa, zvuky a obrázky.

V mnoha ohledech je Bing v oblasti vizuálního vyhledávání na špici. Když se používal Flash, dokázal Bing stránky ve formátu Flash bez problémů prohledávat a indexovat. Používejte proto vysoce kvalitní obrázky a optimalizujte je, abyste zlepšili dobu načítání.

Google se zatím stále nejvíce spoléhá na textový obsah. Na kvalitních obrázcích a videích sice záleží, ale nemají zdaleka takovou váhu jako pro Bing.

Google: Klade důraz na textový obsah.

Bing: Klade větší důraz na multimediální obsah.

5. Další technické rozdíly v SEO

Ačkoli čtyři výše uvedené rozdíly jsou pravděpodobně největšími rozdíly, které od sebe Google a Bing oddělují, existují ještě některé další drobné rozdíly, na které bych měl upozornit.

Například zatímco na Googlu se můžete obecně spolehnout při indexování vašeho webu a věřit, že se bude snažit procházet a indexovat každou stránku vašeho webu, Bing se spíše zaměřuje na klíčové stránky a prochází vaše stránky zřídka.

Naštěstí můžete tomuto procesu pomoci tím, že zvýšíte rychlost procházení pomocí Bing Webmaster Tools a nástroje Crawl Control.

Mapu stránek můžete do služby Bing odeslat také kliknutím na tlačítko Odeslat mapu stránek v Nástrojích pro webmastery nebo zahrnutím cesty k ní do souboru robots.txt – což je důležitý krok vzhledem k tomu, že se jedná o signál pro hodnocení. Další výhodou služby Bing je její API rozhraní. Umožňuje uživatelům hromadně odesílat URL adresy k procházení, což Google nemá.

Z výše uvedeného vyplývá, že bychom Bing neměli při optimalizaci stránek opomíjet. Může být zdrojem velice kvalitní návštěvnosti a má spoustu nástrojů, které vám s optimalizací pomohou. Další příklady technických faktorů, které se liší od společnosti Google, najdete v Pokynech pro webmastery společnosti Bing.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp