optimalizace pro vyhledavace
Přečtěte si, jak získat z přirozených výsledků vyhledávání více ještě dnes.

Jak zlepšit SEO na svém webu i mimo něj?

Algoritmy Google se neustále mění, takže jako osoba z SEO branže musí mít člověk nejen přehled, ale ještě i cosi jako "šestý smysl" a vědět díky němu, kam při optimalizaci nejefektivněji zaměřit svoji energii. Každá z dnes zmíněných technik je důležitá, jelikož fungují synergicky, takže pro solidní vzestup či udržení určitě nepodceňte ani jednu z nich. Povězme si tedy něco základního o tipech optimalizace na webu i mimo něj.

I. Jaký je rozdíl mezi optimalizací na webu a mimo něj?

Optimalizace na webu (též "on-site") se odkazuje na kroky, které můžete provést přímo vy sami a na svých stránkách pro stanovení co nejlepších pilířů pro vyhledávání. Na poli strukturálním sem patří věci jako jsou nadpisy, meta-tagy, URL struktura, XML sitemapa, ... Jak tedy budete vylepšovat svůj obsah, postupně uvažujte jednotlivé řečené prvky a snažte se je umístit v perfektní kvalitě a rovnováze (i takové tagy u obrázků lidé často zapomínají, což je jasná škoda).

Optimalizace mimo web (též "off-site") se zase pro změnu odkazuje na SEO techniky, které používáte při tvorbě kolekce linků, jenž míří zpět na vaše stránky. Google (a přirozeně i další vyhledávací enginy) dnes studují linky pro signály relevance - tj. kvality a autority v jednom. Příklady off-site optimalizací zastupují techniky jako linkbuilding, blogování jinde s odkazem na sebe, článkový marketing, všelijaké kampaně na sociálních sítích a tak podobně.

II. Co můžete udělat pro to, aby se web v každé z těchto oblastí během následujících 30 dní zlepšil?

Kvalita vašeho obsahu je to zdaleka nejdůležitější ve vašem SEO plánu. Platí zde totiž prostá logika - když váš obsah bude kvalitní a zajímavý, lidé jej budou sdílet a linkovat (toto je podmínkou při plánování úspěchu optimalizací, jelikož bez obsahu to prostě nejde). Na druhou stranu, jestliže na obsah rezignujete, dokonce i ta nejlepší SEO kampaň bude mít pro vaše stránky jen krátkodobý efekt, pokud vůbec nějaký. Nepodceňte tedy dobu potřebnou ke zpracování kvalitního materiálu.

III. Jaké tři priority zvolit u on-site optimalizací?

a) Nainstalujte dobrý SEO plug-in - pakliže používáte ke správě obsahu CMS jako třeba WordPress, zvažte, zda k němu nepřidat třeba plug-in jako je Yoast. Ten totiž automaticky odhadne vaši SEO situaci a nabídne řešení, která jde navíc hned implementovat. Mimo jiné zde ale také najdete třeba analyzační nástroj, který sleduje nové kousky obsahu před jejich publikací. I takto základní věc může (a bude) mít zásadní dopad na vaše umístění.

b) Projděte si Title Tagy na všech stránkách - Title Tagy jsou používány k tomu, aby enginům řekly, jaký kousek obsahu zde online návštěvník nalezne. Třeba SEOMoz tvrdí, že právě Title Tagy jsou druhou nejdůležitější věcí u prodejců realit, hned po obsahu samotném. Title Tag je totiž vidět nahoře v browseru a jeho nejlepší příklady jsou zároveň popisné a zahrnují navíc i vaše klíčová slova (pozor, nejsou sem nikdy cpána přes míru!). Když třeba optimalizujete stránky věnované zahradě, tak byste mohli napsat něco jako: "Jak si zajistit zelený trávník (první hlavní slovo) a být šťastný zahradník (druhé)?"

c) Ujistěte se, že máte popisnou URL - navzdory této dobře známé věci dnes existuje stále mnoho stránek, jejichž struktura vypadá doslova šíleně: jistě budete souhlasit, že "zahrada.cz/01012012/782323084/" si nikdo nezapamatuje, ovšem "zahrada.cz/jak-si-zajistit-zeleny-travnik/ atd." je evidentně jiná liga...

IV. Jaké tři priority zvolit u off-site optimalizací?

a) Identifikujte největší "ovlivňovače" z vaší sféry - je jedno, čemu se věnujete, jako první věc byste měli určitě udělat to, že si vypíšete seznam hlavních blogů a stránek silně ovlivňujících váš prostor podnikání a konání. Ten má pro vás cenu zlata, jelikož pak stačí jednou za týden či co pár dní sem zaskočit, přečíst články a rozumně interagovat v diskuzích tak, aby bylo zřejmé, že se snažíte pomoct a ne uškodit, ideálně usilujte o to, stát se místním pomocníkem číslo jedna. Jakmile se totiž zapíšete pozitivně, i druhá strana vás začne využívat ku prospěchu všech. Můžete třeba dostat šanci k vystavení vlastního článku, na výměnu zajímavých linků nebo prostě někdo od nich začne komentovat a odkazovat zase váš obsah. Na prvním místě by z vás ale mělo vyzařovat, že vám jde o smysluplný vztah, ne jen o další zářez do pažby.

b) Používejte Guest Posting - jedna z nejlepších cest, jak si získat kvalitní a relevantní linky je Guest Posting aneb vydávání svých článků na jiných webech. Podobných webů existuje spousta, takže stačí pohledat takové, jenž jsou blízké vašemu portfoliu zboží či služeb a nabízí aspoň občas Guest Posting. Pochopitelně musíte mít z jejich stránek ale nejprve ten dojem, že se snaží kvalitně informovat, jinak je to celé k ničemu.

c) Efektivně proklamujte svůj obsah - jestliže je váš obsah vysoké kvality a slibuje linkování dalšími weby, může vám tato strategie přinést skutečně nevídané ovoce. Jedna věc je ale dobrý obsah napsat a zcela jiná pak dostat jej do oběhu. Pakliže jste tedy investovali čas a prostředky do super obsahu, neberte na lehkou váhu ani jeho proklamaci a odveďte na ní minimálně stejně kvalitní práci! To dnes znamená v první řadě vystavení na desítky sociálních sítí, oslovte též weby z vaší branže (napište dopis, proč je to pro vás i pro ně přínosné) apod. Musíte zkrátka svět okolo nějakým způsobem přinutit, aby si věci všiml a zmínil ji ve svých RSS exportech, feedech na sociální média, nebo XML exportu na blogu, ...

Navigovat se ve vodách SEO optimalizací nebude v roce 2013 o nic jednodušší, nežli dříve, ale umění odhadnout, kde optimalizovat a kde nikoliv, nám brzy oddělí mistry od tovaryšů...

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp