Digitální marketing pro zubaře, ortodontisty a zubní hygienisty
Využijte k propagaci vaší zubařské praxe moderních metod digitálního marketingu, které vám přivedou nové pacienty.

Pro každou začínající soukromou lékařskou praxi, tu zubařskou nevyjímaje, je velmi důležité oslovit nové pacienty a neustále zvyšovat jejich počet. Koneckonců, do vybudování své ordinace jste jistě investovali nemalé prostředky, takže jistě chcete, aby se vám co nejrychleji vrátily. Nejrychlejší cestou, jak svým potenciálním novým pacientům dáte vědět o vaší nové zubařské ordinaci, je online marketing. Lidé již dnes nehledají informace v novinových inzerátech či ve Zlatých stránkách, obzvláště když je přepadne nečekaná bolest zubů. Dnes, ve věku sociálních médií, automatizovaných e-mailů a webů, které se rychle načítají do mobilních telefonů, můžete pacienty kontaktovat během několika sekund a stejně tak rychle vás mohou najít, pokud používáte těchto pět nástrojů digitálního marketingu:

1. Web reagující na mobilní zařízení
2. E-mailový marketing
3. Firemní stránka na sociálních sítích
4. Recenze pacientů
5. Kvalitní a informačně bohatý obsah

Tento článek vám ukáže, jak mohou zubaři, ortodontisté a zubní hygienisté využít těchto moderních nástrojů digitálního marketingu k rozšíření své praxe, aniž by je to stálo spoustu práce a času navíc.

1. Web reagující na mobilní zařízení

Dnešním pacientům nestačí jen zvednout telefon a zavolat zubaře, kterého jim někdo doporučil. Lidé si chtějí udělat vlastní průzkum a zjistit, co mohou očekávat - na co se zubař specializuje, jestli bere pacienty na urgentní případy, co si o kvalitě jeho práce myslí ostatní pacienti a podobně.
Chcete-li si proto získat důvěru lidí a vytvořit z nich své pravidelné pacienty, potřebujete dobře navržený profesionální web optimalizovaný pro mobilní zařízení. Na mobilních telefonech totiž probíhá přibližně 56 procent všech vyhledávání a toto číslo neustále roste. Pokud je váš web při zobrazení na displeji telefonu nečitelný, automaticky ztrácíte polovinu potenciálních pacientů.

Řešením je právě optimalizace pro mobilní zařízení neboli responzivní zobrazení. Web optimalizovaný pro mobilní zařízení se totiž dokáže přizpůsobit obrazovce, na které si daná osoba stránku prohlíží. Velikost textu se automaticky zvětší a rozvržení stránky se změní, aby byla stránka čitelná. Navigace a čtení na telefonu je tak stejně snadné jako na notebooku.

2. E-mailový marketing

Pokud jde o kontakt s vašimi současnými i bývalými pacienty, e-mail je stále nejideálnější volbou. E-mail na rozdíl od ostatních forem online komunikace používají všichni. Je tak ideálním způsobem online marketingu pro zubní ordinace. Aby však adresáti vašich e-mailových kampaní vaše zprávy skutečně četli, musí pro ně být v prvé řadě přínosem. Znamená to poskytování skutečně zajímavých, užitečných a unikátních informací, ze kterých budou mít adresáti prospěch. E-maily byste samozřejmě neměli zasílat příliš často. Ideální frekvence je asi jednou za měsíc. Ideálními tématy pro e-mail marketing zubní ordinace jsou informace a tipy týkající se zdraví ústní dutiny, jako jsou:

• Správná technika čištění zubů a používání zubních nití
• Recenze a srovnání produktů pro péči o ústní dutinu
• Představení nových technologií ve vaší ordinaci

Výhodou e-mailingových kampaní je možnost jejich automatického rozesílání. Jediným kliknutím tak můžete oslovit stovky potenciálních pacientů.

Firemní stránky na sociálních sítích

3. Firemní stránky na sociálních sítích

Sociální sítě jsou dalším silným prvkem digitálního marketingu pro zubaře, ortodontisty a zubní hygienisty. Propagovat svou ordinaci na sociálních sítích se zpočátku může zdát složité a časově náročné, ale nikdo neříká, že musíte být na všech sociálních sítích naráz. Ve skutečnosti je mnohem snazší začít na jedné sociální síti a zde postupně budovat základnu svých fanoušků.

Pokud si nejste jisti, kde začít, zkuste Facebook, který je s 2,7 miliardami globálních uživatelů největší a nejuniverzálnější sociální sítí, a umožňuje vám sdílet všechny druhy zpráv a aktualizací o vaší praxi, například:

• Příběhy zaslané vašimi pacienty
• Tipy a techniky pro ústní hygienu
• Novinky v oboru (nové typy léčby atd.)
• Informace o provozu vaší ordinace (otevírací hodiny a jejich změny, uzávěry z důvodu dovolených atd.)

Pokaždé, když se připojíte na sociální síť, zkontrolujte své nedávné příspěvky, zda neobsahují komentáře, a pokud ano, co nejdříve reagujte, aby lidé cítili, že vás jejich názor zajímá. Není třeba poskytovat individuální rady; místo toho nasměrujte lidi na svůj web nebo blog, kde získají podrobné informace o problému, který je trápí.

Pravidelným zveřejňováním příspěvků na sociálních sítích a reagováním na komentáře můžete zůstat v kontaktu se svými současnými pacienty a oslovit i pacienty nové. Popularitu svých stránek na sociálních sítích můžete zvýšit i spuštěním placené reklamní kampaně, která bude cílit přímo na lidi, u kterých je nejpravděpodobnější, že se mohou stát vašimi zákazníky.

4. Recenze pacientů

Facebook a webové stránky jsou jen některými ze způsobů, které umožňují pacientům dozvědět se o vaší nabídce a srovnat ji s nabídkami ostatních dentistů. Naprostá většina pacientů totiž nejprve sleduje recenze ostatních pacientů na některé ze služeb, které umožňují pacientům hodnotit spokojenost se zdravotnickými specialisty, jako jsou například znamylekar.cz nebo profil na službě Moje firma na Googlu. Pomocí profilů na těchto službách mají pacienti možnost napsat recenzi na vaše služby a ohodnotit je zároveň pomocí určitého počtu hvězdiček.

Založte si proto profily na obou zmíněných službách (je to zcela zdarma) a zajistěte, že jsou zde o vaší ordinaci uvedeny všechny potřebné údaje. Pravidelně kontrolujte recenze, které zde budou uveřejňovat vaši pacienti. Pokud je recenze pozitivní, odpovězte poděkováním. Pokud je však recenze negativní, je vaše odpověď ještě důležitější. Vždy odpovězte s porozuměním a omluvte se, že pacient měl špatnou zkušenost, a to i v případě, že jste si jisti, že je pravda na vaší straně. Uvědomte si, že to, co řeknete online, zůstane na internetu prakticky navždy. Nakonec pacientovi nabídněte řešení, které jej uspokojí. Pokud bude pacient na vaši odpověď a nabídku řešení reagovat pozitivně, můžete znovu získat jeho přízeň, a navíc přilákat nové pacienty, kteří po přečtení vaší reakce uvidí, že dokážete eventuální problémy řešit ku prospěchu pacienta.

Recenze pacientů

5. Tvořte kvalitní a informačně bohatý obsah

Pokud mají lidé otázky ohledně svého zdravotního stavu a možností řešení jejich problémů, většinou se snaží hledat odpověď na internetu, místo aby volali přímo lékaři nebo zubaři. Měli byste proto na svých webových stránkách nabídnout dostatečné množství odborného, přitom však čtivého a pochopitelného obsahu, který běžným lidem zodpoví všechny jejich otázky ohledně jejich zdravotního stavu.

Lidé, kteří hledají zubní péči pro sebe či rodiče, kteří hledají dobrého zubaře, ortodontistu či zubního hygienistu pro své malé dítě, naleznou poté ve vyhledávači seznam stránek, které nejlépe odpovídají na jimi položené dotazy, a na jejichž základě si mohou vybrat právě vaši ordinaci.
Tomuto způsobu propagace se říká obsahový marketing. Článek nebo příspěvek na blogu odpovídá na konkrétní otázku, kterou hledající položil, a když osoba klikne na odkaz ve výsledcích vyhledávání Googlu či Seznamu, přejde na váš web. Pokud je článek dostatečně užitečný, návštěvník se může rozhodnout stát se vaším pacientem.

Relevantní a aktuální blog pomáhá budovat důvěru u nových i stávajících pacientů.

Získejte nové pacienty

Využití e-mailu, sociálních sítí, kvalitního obsahu blogu a pozitivních recenzí k podpoře propagace vaší zubařské praxe vám dá velkou výhodu a náskok před vašimi konkurenty, kteří mají v této oblasti stále ještě mezery. I přesto, že jste možná v oblasti internetové propagace stále nováčky, snaha o zviditelnění vaší soukromé praxe pomocí digitálního marketingu se vám z dlouhodobého hlediska více než vyplatí.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp