SEO
Která forma marketingu je lepší? Máte se pustit do SEO nebo raději vsadit na PPC reklamu?

Nejste si jisti, zda vašemu podnikání přinese více SEO nebo placená reklama? Je všeobecně známo, že placená reklama přináší rychlejší výsledky, ale ani na SEO bychom neměli zapomínat. Pojďme se společně podívat na pro a proti u jednotlivých variant.

Která forma marketingu je lepší? Máte se pustit do SEO nebo raději vsadit na PPC reklamu? Jaké pro a proti jednotlivé formy internetového marketingu přináší? Nově zavedené firmy by rozhodně SEO neměly vynechat, ale PPC reklama v prvních měsících fungování dává větší smysl.

SEO: Zlepšete svou pozici ve vyhledávání

SEO nám pomocí klíčových slov zaručuje viditelnost webu ve vyhledávačích. Pomocí SEO také budujeme důvěryhodnost značky. Když jsou totiž vaše stránky zobrazovány ve výsledcích vyhledávání na různé dotazy, stoupá jejich důvěryhodnost. Ideální je, když právě vaše stránky odpoví na problém zákazníka.

Bude-li se vaše stránka zobrazovat na dotazy týkající se vašeho businessu, dochází také k budování značky. Právě SEO napomáhá mnoha způsoby k získávání povědomí o značce.
Zvyšování návštěvnosti na vašem webu vlivem lepší viditelnosti ve vyhledávačích na konkrétní dotazy vede k celkovému zvýšení povědomí o vašem podnikání a provoz na vašem webu bude stále vzrůstat.
Oproti PPC reklamě je kliknutí na odkaz vedoucí na váš web v tomto případě zdarma. Budování SEO stojí spoustu času. Ale z dlouhodobějšího hlediska se skutečně vyplatí. Návratnost investic zde zkrátka může být vyšší než u PPC reklamy.
Optimalizace webu pro vyhledávače zpočátku není snadná ani levná. Ale ve výsledku je z hlediska nákladů mnohem efektivnější než všechny ostatní marketingové taktiky. Na rozdíl od placené reklamy SEO nepřestává fungovat ve chvíli, kdy přestanete platit. U SEO také můžeme počítat s lepší mírou prokliku. Uživatelé vždy raději kliknou na organické výsledky vyhledávání než na placenou reklamu.

Výsledky vyhledávání
SEO je pro vás strategickou výhodou. Cesta k dobrému SEO je dlouhá. Ale jakmile se vám podaří dostat se na přední příčky ve výsledcích vyhledávání, máte před svou konkurencí strategickou výhodu. Pozici ve výsledcích vyhledávání si zkrátka vaše konkurence nekoupí. Tak je tomu pouze u PPC reklamy.

Nevýhodou SEO však je, že výsledky se dostavují pomalu. Proto, pokud se potřebujete zviditelnit a získat větší provoz na vašem webu, než vás předežene konkurence, investujte také do PPC reklamy.

PPC reklama: Rychlá cesta ke zviditelnění vaší firmy

Jak se vlastně placené vyhledávání liší od organického?  V první řadě je to poloha na stránce. Placené výsledky vyhledávání jsou totiž zobrazovány nad organickými. Nad organickými výsledky jsou zpravidla zobrazovány až čtyři placené reklamy.
Vylepšená PPC reklama nám také dává více možností, jak uživatele nasměrovat tam, kam chceme. Díky rozšíření o volání nás mohou okamžitě kontaktovat, je zde možné umístit odkazy na podstránky, které chceme, aby navštívili, dále také ceny, popisky produktů atd.

Další velkou výhodou PPC jsou vizuální produktové reklamy. Pokud prodáváte produkt, Google umožňuje vytvoření reklam, které budou zobrazovány v Nákupech Google. Jednotlivé produkty jsou nabízeny s obrázkem, což v organickém vyhledávání chybí, a proto je zde možná vyšší míra prokliku.

Nákupy Google
PPC reklama také umožňuje přesnou kontrolu nad rozpočtem. Sami si můžete určit, kolik Kč denně chcete maximálně investovat. Další skvělou vlastností placené reklamy je možnost cílení. Můžete si totiž přesně určit, jaké má mít cílová skupina zájmy, věk, v jaké oblasti se má nacházet, jaké má mít pohlaví atd. Cílení je samozřejmě možné také na základě klíčových slov, které vaše cílová skupina uživatelů vyhledává.

U placené reklamy lze také velmi snadno využít A/B testování. Reklamy jednoduše rozdělíte tak, aby každá například směřovala na jinou vstupní stránku a můžete velmi snadno sledovat, která varianta funguje lépe.

SEO nebo PPC?

Na otázku, zda je lepší SEO nebo PPC, není možné jednoznačně odpovědět. Jak již bylo řečeno výše, SEO funguje dlouhodobě, ale cesta k požadovaným výsledkům je mnohem náročnější a delší. PPC reklama je vhodná i pro firmy, které ještě nemají vybudovanou značku a potřebují, aby o nich zákazníci rychle získali povědomí. Mnoho benefitů vám pak přinese varianta spuštění PPC i SEO naráz.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: searchengineland.com, searchenginemarketing.com, entrepreneur.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp