Co je to SEO audit
Když mluvíme o internetovém marketingu, SEO je jednou z jeho nejdůležitějších součástí. Za účelem zlepšení viditelnosti webu ve vyhledávačích provádíme SEO audit.

Když mluvíme o internetovém marketingu, SEO je jednou z jeho nejdůležitějších součástí. Za účelem zlepšení viditelnosti webu ve vyhledávačích provádíme SEO audit. Tento proces pokrývá důležité prvky webové stránky, strukturu webu, problémy související s obsahem, indexování, zapojení do sociálních sítí, zpětná analýza atd.

Jistě souhlasíte s tvrzením, že pokud vaše stránky nejsou vhodně optimalizovány pro vyhledávače, chybí vám značná část návštěvnosti, a tím pádem i pozornosti potenciálních zákazníků.

Co je to SEO audit?

SEO audit je zjednodušeně řečeno hodnocení přívětivosti webových stránek v mnoha oblastech. V podstatě detekuje oblasti pro vylepšení vašeho webu a používá je jako základ pro akční plán, který udržuje vaše stránky v aktuálním stavu v souvislosti s nejnovějším vývojem.

Obecně platí, že hloubková strategie SEO auditu zahrnuje 4 části, a to:

• Technická analýza
• On-Page analýza
• Off-Page analýza
• Konkurenční analýza a analýza klíčových slov

Proč potřebujete provést SEO audit

Proč potřebujete provést SEO audit?

Existuje hned několik důvodů, proč majitelé webových stránek potřebují provést SEO audit. Jedním z důvodů jsou například změny algoritmů, které vyhledávače jako jsou Google, Yahoo, Bing atd. neustále aktualizují.

Na webových stránkách se také často objevují chyby typu nefunkčních odkazů, chybové zprávy atd. Provedení SEO auditu pomůže takové chyby odhalit.

Další důležitou součástí správně fungujícího a optimalizovaného webu jsou nadpisy a META data. Nadpisy a META data hrají ve vyhledávačích velmi důležitou roli. Jde o první texty, které si zákazníci přečtou, když se jim váš web zobrazí ve výsledcích vyhledávání.

Neméně důležité je také poskytovat aktuální obsah. Pokud se návštěvníci na váš web už 6 měsíců nevracejí, může to znamenat, že jim zkrátka nenabízíte nic nového.

Klíčová slova

Jedním z nejdůležitějších faktorů pro vybudování silné SEO strategie je používání efektivních klíčových slov. Vaše hodnocení úspěšnosti závisí zejména na výzkumu klíčových slov s tím, že byste měli přesně vědět, co návštěvníkům vašeho webu chcete sdělit. S hodnocením, jak jsou komunikovaná klíčová slova vyhledávaná, vám pomohou různé nástroje, například v rámci Google AdWords. Zaměřujte se však jen na několik klíčových slov v rámci jedné stránky.

Optimalizace pro vyhledávače

Vnější faktory

Velice důležitou součástí SEO auditu je také zhodnocení vnějších faktorů. Mezi ty patří například externí odkazy. Externí odkazy jsou pro vyhledávače jedním z nejdůležitějších faktorů. Když je totiž na některý z webů často odkazováno z relevantních zdrojů, je pak daný web vnímán jako důvěryhodnější.

Faktor, který majitelé webů příliš neřeší, jsou zmínky. Zmínky chápeme jako odkazování na vaši značku jakýmkoliv způsobem. Například může být vaše firma zmiňována v různých fórech, recenzích atd.

Dalším důležitým vnějším faktorem pak je samotná návštěvnost webu. Je také důležité zhodnotit, z jakého zdroje daní uživatelé přichází. Nemluvíme zde pouze o organické návštěvnosti a návštěvnosti z odkazů, ale zahrnujeme sem také sociální sítě, e-maily, placené reklamy atd. Tyto informace snadno zjistíte v rámci analýz v Google Analytics.

Stavba webových stránek, architektura, design a rychlost

Nedílnou součástí dobře fungujícího webu je přehledná struktura webových stránek, díky které se budou uživatelé na webu snadno orientovat a rychle najdou informace, které hledají. Neměly by chybět ani tlačítka, která uživatelům usnadní provést konverzi. Design by měl být jednoduchý, moderní, neměl by uživatele rušit a měl by odpovídat tématu webu. Neméně důležitá je také rychlost webu. Pokud se bude váš web načítat pomalu, ztratí na celkovém hodnocení a někteří návštěvníci z něj nenávratně odejdou.

Obsah

Cílem každého webu je poskytnou uživatelům základní informace včetně možnosti konverze. Právě v tomto ohledu je důležité zaměřit se na relevantní obsah. Při tvorbě obsahu se snažte psát jazykem, kterému budou vaši zákazníci rozumět, text přehledně strukturujte a vyvarujte se duplikacím textů.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: reportgarden.com, google.com, searchengineland.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp