Proč mikrostránky nejsou vždy ideální pro SEO
Mikrostránky mají své využití. Jsou hojně využívány například jako vstupní stránky při spuštění kampaní. Pro SEO však nejsou vždy ideální. Proč?

Mikrostránky mají své využití. Jsou hojně využívány například jako vstupní stránky při spuštění kampaní. Pro SEO však nejsou vždy ideální. Proč?

Mikrostránky na jedné straně pomáhají organizacím segmentovat informace a stránku zaměřit na jedno konkrétní téma. Není například výjimkou, že organizace, které pořádají různé konference, mají zároveň vytvořenou mikrostránku, která se danou konferencí zabývá. Na druhé straně však existuje několik důvodů, proč byste měli rozdělení obsahu do mikrostránek znovu zvážit. Mohou totiž uškodit SEO.

Odkazy

Představte si například, že jste majitelem sítě restaurací, které mají stejné menu, ale nachází se v jiné části města. V takovém případě máte dvě možnosti. Buď vytvořit pro každou konkrétní restauraci samostatnou stránku nebo mohou být informace k dané restauraci na jednom webu. Pokud jsou stránky odděleny, fungují jako dva samostatné weby, které si ve výsledcích vyhledávání Google v podstatě vzájemně konkurují. Oproti tomu jsou-li na jedné webové stránce, spolupracují v SEO a je zde vyšší pravděpodobnost lepšího umístění ve výsledcích vyhledávání. Budujete-li totiž externí odkazy, více odkazů totiž směřuje na jednu doménuna jednu doménu směřuje více odkazů.

Různá témata

Píšete blog, na kterém se například věnujete výhradně kočkám, ale rozhodli jste se, že začnete psát také o cestování? V tomto případě doporučujeme spíše vytvoření další stránky. Google již totiž pracuje s informací, že váš blog se věnuje právě kočkám. V případě, že se na webu budete věnovat dalšímu podobnému tématu, například výživě zvířat, rozdělení obsahu do různých stránek není nutné.

Duplicitní obsah

Má vaše firma několik poboček a pro každou z nich jste vytvořili vlastní web? V takovém případě je možné, že obsah, který publikujete v aktualitách atd., bude duplicitní. Pokud se rozhodnete používat více stránek, při sdílení obsahu mezi vašimi webovými stránkami postupujte opatrně a vyvarujte se duplicitního obsahu.

Údržba mikrostránek

Dalším problémem pak může být samotná údržba mikrostránek. Pokud máte dva různé weby, znamená to, že je třeba zachovat dva různé XML soubory. Je také nutné zajistit, aby se obě webové stránky načítaly dostatečnou rychlostí. Zkrátka, čím více webových stránek budete mít, tím více údržby budete muset webům věnovat, a tím větší je také pravděpodobnost chyb.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: marketingland.com, searchengineland.com, brickmarketing.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp