SEO
Koncem dubna ohlásil Google další algoritmické aktualizace, které zřejmě zamávají hodnocením mnoha webů. Cílem Googlu je odhalit a potlačit webový spam - duplicita textu, pcloaking.

Tučňák a Panda znovu útočí!

Google Panda byl znovu aktualizován v období 17. – 27. dubna a 24. dubna došlo k zahájení aktualizace Penguin. Zaregistrovali jste po tomto datu změnu v hodnocení vašeho webu? Google Penguin (tučňák) prochází podobně jako Panda nepravidelně webové stránky a pokud se algoritmu něco nelíbí, potrestá web horším umístěním ve výsledcích hledání. Co pro vás update googlovského algoritmu znamená? Přinese vám nepříjemné překvapení v podobě penalizace za nevhodné používání zpětných odkazů či duplicitního obsahu nebo vám naopak pomůže sražením konkurence?

Tučňák bojuje proti spamu

Po aktualizaci Google přehodnotí kvalitu zpětných odkazů a podívá se důkladně na praktiky spamování s cílem získat zpětné odkazy. Tučňák sníží hodnotu nekvalitních zpětných odkazů a za spamování může označit např. odkazy v zápatí, výměny odkazů, sponzorované odkazy, odkazy z adresáře, zpětné odkazy z malých a nedůležitých blogů apod. Zdá se, že za málo hodnotné odkazy tučňák považuje zejména ty odkazy z webů, které spolu obsahově nesouvisí. Tučňák si nyní bude všímat i toho, pokud bude velké množství odkazů obsahovat ve svém textu stále stejná slova.

Čeho si všímá Panda?

Aktualizace Panda si vzala na mušku duplicitní obsah a nově hodnotí kvalitu odkazů. Ale přestože bude web obsahovat čistě účelově vytvořené nekvalitní zpětné odkazy, nic není ztraceno. Podle dosud zjištěných faktů se totiž předpokládá, že záleží na poměru méně hodnotných odkazů k těm hodnotným. Pokud tedy budou zastoupeny v určitém „rozumném“ poměru, web zřejmě nemusí být postižen. Podle současných odhadů by mělo být na webu alespoň 20% zpětných odkazů obsahově souvisejících a alespoň 20% zpětných odkazů by mělo být zaměřeno na určitá klíčová slova nebo na firemní značku.

Odhad nového algoritmu

Jak v současné době nový algoritmus weby hodnotí lze samozřejmě pouze odhadovat, ale podle backlink analyzátorů lze leccos zjistit. Snížení hodnocení by mohly ovlivnit odkazy ze zápatí, zpětné odkazy z nesouvisejících webových stránek, duplicitní obsah webových stránek, sponzorované odkazy, nepřirozeně vysoké množství zpětných odkazů na shodná klíčová slova, výměna odkazů, články publikované na různých špatně hodnocených blozích či PR webech a problémy by mohly tvořit také po sobě jdoucí sponzorované odkazy bez doprovodných textů mezi jednotlivými články apod. V hodnocení webů tedy bude hrát svoji roli vzájemný poměr těchto odkazů vzhledem k relevantním zpětným odkazům.

Co dělat, pokud byl váš web ovlivněn Google Penguin?

Přišli jste o dobrou pozici ve vyhledávači? Problém bude zřejmě v tom, že zpětné odkazy vedou z mnoha nesouvisejících stránek a proto některé z nich odstraňte – tedy pokud víte odkud vůbec vedou. V opačném případě se snažte poměr zvrátit a získat více odkazů ze souvisejících webových stránek (minimálně ve výši 20% z počtu celkových odkazů). Také nejméně 20 % klíčových slov by mělo být použito jako odkaz na klíčové slovo nebo firemní značku. Zrušte nebo odstraňte sponzorované odkazy, které vedou od zápatí a odstraňte také sponzorované odkazy, které neobsahují textový popis - použijte raději kontextové odkazy. Vyvarujte se komentářového spamu, omezte placené zpětné odkazy se shodnými klíčovými slovy, odstraňte zpětné odkazy z nebezpečných nebo špatně hodnocených stránek či PR webů. Tyto úpravy proveďte v několika krocích a vždy počkejte, zda se hodnocení vrátilo. Může trvat dny i týdny, než se všechny dotčené změny projeví a dojde k návratu na původní pozici.

Jak pro vás pracuje vaše SEO společnost?

Zajišťuje vám optimalizaci SEO společnost? V této chvíli by vás mělo zajímat, jak konkrétně pro vás SEO společnost pracuje a co přesně dělá. Vyžádejte si podrobnou zprávu a ujistěte se, zda vaše SEO společnost pracuje v souladu se zavedenými standardy a zda nepoužívá praktiky, které nyní Google penalizuje. Pokud je vše v pořádku, nemáte se čeho bát.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp