Obsahová strategie SEO
Pouze skvělý a poutavý obsah na webu nestačí k dosažení požadovaných výsledků SEO. Na co bychom tedy neměli při obsahové strategii zapomínat?

Pouze skvělý a poutavý obsah na webu nestačí k dosažení požadovaných výsledků SEO. Na co bychom tedy neměli při obsahové strategii zapomínat?

Obsahová strategie je nezbytnou součástí SEO. Koneckonců, obsah a odkazy jsou patří mezi nejdůležitější faktory, které ovlivňují výsledky ve vyhledávání. Vytvořit ale co nejlepší obsah a očekávat, že dosáhnete skvělých výsledků, nestačí. Na internetu se denně objeví miliony nových textů. Je proto nutné vytvořit unikátní a zajímavý obsah, který bude mít šanci získat velké množství zpětných odkazů.

V rámci strategického plánování obsahu doporučujeme například vytvářet různé vrstvy obsahu, který bude optimálně propojen prostřednictvím interních odkazů. Stávající obsah by také měl být pravidelně udržován.

Pro získání lepšího hodnocení ve výsledcích vyhledávání není nutné každý den publikovat nový obsah. Pravidelná aktualizace je ale důležitá. SEO však ovlivňuje mnohem více faktorů.

Analýza klíčových slov

Než se pustíte do obsahové strategie webu, doporučujeme provést analýzu klíčových slov. S tou vám pomůže například nástroj SEMrush. Při analýze klíčových slov se soustřeďte na objem vyhledávání a konkurenceschopnost. V ideálním případě byste měli najít klíčová slova, která jsou hodně vyhledávaná, ale konkurence je zde nízká.

Nástrojů, pomocí kterých zjistíte hledanost a konkurenceschopnost jednotlivých klíčových slov, existuje celá řada. Klíčová slova samozřejmě můžete posoudit i ručně jednoduchou analýzou v SERPu. Jednoduše zkontrolujete stránky, které se na zadané klíčové slovo nacházejí na první stránce, a pokud se na prvních místech ve výsledcích vyhledávání objevují známé značky, moc šancí s tímto slovem pravděpodobně mít nebudete.

Pokud nejste zavedenou a známou značkou, doporučujeme zaměřit se spíše na méně konkurenční klíčová slova, tzv. long tail.

Obsahové vrstvy a odkazy

Při obsahovém plánu myslete také na obsahové vrstvy a možnosti propojení mezi sebou pomocí interních odkazů. Díky vrstvení obsahu a interním odkazům můžete své stránky strukturovat způsobem, který je srozumitelný pro čtenáře i pro vyhledávače.

Odkazy jsou zkrátka stále velmi důležitým faktorem hodnocení webu a přináší mnoho výhod i mimo vyhledávání. Ve spojitosti s odkazy byste také měli plánovat další obsah. Lidé často odkazují na zajímavé články a související témata. Je proto nutné zamyslet se nad tím, proč by na část vašeho webu měli odkazovat.

K lepší pozici ve výsledcích vyhledávání pomůžete také například tím, že zlepšíte čitelnost a formátování (nadpisy, tučné písmo atd.) nebo optimalizací rychlosti načítání webu. Chcete-li dát uživatelům důvod sdílet váš obsah, měli byste ve vašich příspěvcích nabízet něco navíc, tedy například probrat dané téma více do hloubky. Odkazujte také na uznávané zdroje. Velmi vhodné může také být přidat do vašich příspěvků další formáty. Možná, že daná tematika bude pro uživatele atraktivnější jako infografika nebo video. I tato malá vylepšení mohou pomoci lépe pracovat s obsahem a zlepšit vaše SEO.

Udržujte a aktualizujte obsah

Většina marketingových strategií se zaměřuje na tvorbu nového obsahu. Vhodné však je, udržovat také ten starý. I starší články mohou být zajímavé a poskytují nám další příležitost k tvorbě interních odkazů.

Závěr

Chcete-li mít opravdu efektivní SEO strategii, postupujte dle námi uvedeného návodu. Analyzujte příležitosti na základě objemu vyhledávání a konkurenčnosti klíčových slov, vytvářejte obsahové vrstvy, které dále propojíte pomocí interních odkazů, udržujte a aktualizujte stávající obsah a pište zajímavé zprávy, na které ostatní uživatelé budou mít důvod odkazovat.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: searchengineland.com, marketingland.com, moz.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp