Obrázky a zatížení stránek
Věděli jste, že i optimalizací obrázků můžete podstatně vylepšit rychlost stránek?

Rychlost načítání webových stránek je možná důležitější, než si myslíte. Google tento aspekt bere v úvahu v rámci hodnocení webu. Věděli jste, že i optimalizací obrázků můžete rychlost stránek podstatně vylepšit?
Během posledních let se rychlost stránek stala důležitým aspektem ovlivňujícím celkové hodnocení webu. Uživatelé chtějí rychlé stránky, a tím pádem Google je chce také.

Rychlost stránek je ovlivněna mnoha faktory. Většinu z nich je nutné řešit přímo s vývojáři. Důležitý je také výkon serveru. Ne všechny možnosti jsou však komplikované. Jedním z nejčastějších problémů s pomalým načítáním stránek totiž závisí právě na obrázcích.
Optimalizace obrázků je snadnou výhrou!

Obrázky a zatížení stránek

Pomalé načítání obrázků je téměř vždy významnou součástí špatného načítání webu. Velikost obrázků je při vkládání na web velice důležitá. Stránka by nikdy neměla mít větší velikost než 1MB. Přesto se stále setkáváme s weby, u kterých toto pravidlo není dodrženo a velikost je mnohonásobně překročena. Obrázky je tedy nutné komprimovat a až poté je vložit na web.

Dříve byla rychlost internetu mnohem pomalejší než dnes, a proto bylo nutné, aby stránky měly maximální velikost kolem 250 KB. Načítání stránek o velikosti 1 MB trvalo i 15 minut!

Jak připravit obrázky pro váš web?

O tom, že změna velikosti obrázku je důležitá, není pochyb. Obrázek tedy uložte do potřebné velikosti, ale NE větší! Pokud tedy potřebujete obrázek o velikosti 800x600 px, ve vhodném programu ho takto zmenšete. 800x600 px je v tomto případě maximální velikost. I když budete potřebovat změnit velikost v systému pro správu obsahu, již od počátku pracujte s touto menší velikostí obrázku.

obrázky pro váš web

Typy souborů

Před vložením obrázků na web je tedy třeba změnit jejich velikost, komprimovat je a nahrát. Důležité také je, použít správný typ souboru. Klasicky obrázky používáme ve formátech JPG, GIF, PNG a WebP.
Pokud se nejedná o animaci, nikdy nepoužívejte formát GIF. Mnohem snazší je, držet se klasických formátů jako jsou JPG a PNG. Dalším standardem se časem pravděpodobně stane formát WebP, u kterého ještě v současné chvíli neexistuje dostatečná podpora.

JPG versus PNG

U formátu JPG je používána tzv. ztrátová komprese. To znamená, že některé informace jsou při kompresi nenávratně ztraceny. Okem však ztracená data nevidíme, a proto tímto způsobem snadno získáme menší soubor. Čím nižší je však kvalita uloženého JPG, tím více je ztracených dat. Abychom se vyhnuli problému nehezkého zobrazování obrázku, při ukládání bychom neměli překročit 50 % míru kvality.

JPG versus PNG

SEO, mobilní zobrazení a váha obrázku

Později během tohoto roku Google přepne na mobilní indexování, což znamená, že bude hodnocena mobilní verze webu k určení postavení webu ve vyhledávání. Jak bude nakládáno s desktopovou verzí webu, dosud není známo. Jisté ale je, že pomalé načítání webu zkrátka bude škodit. Nezapomeňte, že zejména na mobilních zařízeních je rychlost stránky pro uživatele důležitá. Optimalizujte obrázky. Touto cestou totiž můžete snadno pomoci SEO vašeho webu!

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj/foto: searchengineland.com, marketingland.com, htmlgoodies.com, pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp