Možnosti měření výkonu e-mailové kampaně
Když se zeptáte marketingových specialistů na výkon e-mailové kampaně, pravděpodobně uvedou metriky, jako jsou počet otevřených e-mailů nebo kliknutí na odkaz.

Když se zeptáte marketingových specialistů na výkon e-mailové kampaně, pravděpodobně uvedou metriky, jako jsou počet otevřených e-mailů nebo kliknutí na odkaz. Ale otevření e-mailů a kliknutí jsou pouze malou částí, kterou lze v rámci e-mailové kampaně změřit.

E-mailový marketing je v mnoha případech mnohem účinnější než reklama na Facebooku nebo Instagramu. Velmi vysoké procento zákazníků uskuteční nákup právě na základě e-mailové nabídky.

Zeptejte se sami sebe, co je cílem vašich e-mailových kampaní?

Metriky, které hledáte, se odvíjí od toho, čeho chcete svou kampaní dosáhnout. Možná, že se pokoušíte přimět lidi k akci, zvete je na událost, nebo pouze posilujete povědomí o značce a dáváte čtenářům e-mailových zpráv informace, které jsou pro ně zajímavé. Je tedy třeba odpovědět si na otázku, co si přejete, aby čtenář udělal, a jak zjistit, zda cílovou akci opravdu provedl.

Možnosti měření e-mailových kampaní

V rámci cílení a následného měření výkonu vašich kampaní pro vás možná bude vhodné, abyste na chvíli vystoupili ze soutěže s konkurencí a jednoduše využili e-mailové kampaně jako možnost komunikace se zákazníky. Zasílejte jim informace, které jim pomohou řešit problémy a odpoví na jejich otázky. Dejte také čtenářům možnost, komunikovat s vámi.

Zasílejte svým zákazníkům různé typy zpráv, a pozorujte, které z nich fungují nejlépe. Pozorujte, v kterém případě se lidé nejčastěji přihlašují k odběru newsletterů, na které zprávy nejvíce reagují, ve kterých případech opravdu nakoupí atd.

Řiďte provoz na vašich webových stránkách

Cílem e-mailingu by mělo být, přivést uživatele na váš web, kde jim poskytnete kvalitní zážitek. Na vašem webu by měli najít informace, které je zajímají, stránky by měly být přehledné a navigace maximálně intuitivní. Sledujte váš web i e-mailové kampaně pomocí Google Analytics. Porovnejte provoz na vašem webu z kampaní s přístupy z organického vyhledávání, z Facebooku atd.

Jak může e-mailing ovlivnit vaše podnikání?

Nezáleží na vašem podnikatelském záměru. E-mailing vám může pomoci prakticky v každém případě. Než však pošlete svůj e-mail, je nutné vědět, co chcete čtenáři sdělit a jakou akci od něj očekáváte. Díky odpovědi na tuto otázku budete dobře vědět, jaké metriky by bylo dobré sledovat.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: constantcontact.com, marketingland.com, wordstream.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp