Optimalizace pro vyhledávače je důležitá
Optimalizace pro vyhledávače je důležitá zejména proto, že všechny změny, které na webu díky SEO učiníte, jsou trvalejšího rázu. SEO je ale zejména pro nováčky časově velmi náročné.

Optimalizace pro vyhledávače je důležitá zejména proto, že všechny změny, které na webu díky SEO učiníte, jsou trvalejšího rázu. SEO je ale zejména pro nováčky časově velmi náročné.

Hlavně nováčci věnují optimalizaci pro vyhledávači vyhledávače nemalé množství času. Myslí si, že pravidelně musí trávit hodiny času například nad analýzou klíčových slov a jejich hodnocením. Naštěstí existují způsoby, jak práci na SEO zefektivnit.

Jak neztrácet při optimalizaci pro vyhledávače příliš mnoho času?

První kroky

Jedním z nejdůležitějších aspektů SEO je autorita domény. Čím větší autorita domény je, tím je vyšší pravděpodobnost, že váš web bude zobrazován na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání. Než začnete s hodnocením klíčových slov, která získávají návštěvnost na vašem webu, je vhodné mít také slušné skóre a relevanci autority domény pro několik klíčových slov. Tuto hodnotu můžete snadno zlepšit například tím, že si dáte záležet na interním prolinkováním mezi jednotlivými stránkami, budováním kvalitních externích odkazů a odstraňováním odkazů, které nejsou relevantní.

Zpětná vazba

Možná, že se usilovně snažíte pracovat na optimalizaci pro vyhledávače, ale během prvních týdnů nevidíte žádné výsledky. Tento fakt vás nutí věnovat optimalizaci mnohem více času. Dávejte si ale pozor na to, abyste do SEO neinvestovali příliš času a spíše tím webu neuškodili. Pokud jste na optimalizaci začali pracovat teprve nedávno, je nutno mít na paměti, že výsledky se nedostaví ihned. Viditelné mohou být třeba až za 60 dní.

Tvorba obsahu

Kvalitní a relevantní obsah je jednou z nejsilnějších praktik SEO. Není třeba mít na webu dlouhé příspěvky se spoustou textu. Důležité je, aby byl obsah dobře čitelný, relevantní a kvalitní. Když budou uživatelé váš obsah rádi číst, budou na něj také odkazovat, a zároveň se na váš web budou rádi vracet pro další obsah. To vše pomáhá vašemu SEO.

Interní odkazy

Tvorba interních odkazů je velmi důležitá a jak již je zmíněno výše, může do značné míry pomoci zvýšit autoritu domény. V žádném případě byste ale ze všech článků neměli odkazovat na stále stejnou stránku.

Sledování změn

Pokud jste vynaložili spoustu úsilí hned do několika SEO taktik, pravděpodobně nebudete moci sledovat, co skutečně funguje. Později proto doporučujeme zaměřit se na jednu změnu – například budování odkazů a sledovat, jak se tato změna promítla do celkových výsledků.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: searchengineguide.com, google.com, searchengineland.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp