Jak a proč lépe pracovat s vybranými úryvky
Výsledek vyhledávání může být také zobrazen ve vybraném úryvku, který se zobrazuje na prvním, respektive na nultém místě ve výsledcích vyhledávání.

Pro mnoho majitelů webových stránek je SEO na prvním místě. Cílem je, aby se daný web zobrazoval na předních pozicích ve vyhledávání. Výsledek vyhledávání může být také zobrazen ve vybraném úryvku, který se zobrazuje na prvním, respektive na nultém místě ve výsledcích vyhledávání.

Po zadání vyhledávacího dotazu uživatelem může být výsledek zobrazen ve speciálním bloku vybraného úryvku v horní části stránky s výsledky vyhledávání. V tomto bloku se nachází stručná odpověď na dotaz, která je vybrána přímo z webové stránky. Pokud však pracujeme s vybranými úryvky, může být odpověď upravena tak, aby byla zvýšena pravděpodobnost upoutání pozornosti uživatele.

Cílem vybraných úryvků je odpovědět uživateli na jeho otázku rovnou, aniž by musel na daný odkaz klikat.Pokud si nepřejete, aby se úryvky z webu nezobrazovaly ve výsledcích vyhledávání, stačí zadat do kódu webu následující značku: <meta name="googlebot" content="nosnippet">. Investice do optimalizace pro vyhledávače ve formě budování zpětných odkazů a zaměření se na relevantní klíčová slova, jistě není marnázbytečná. Pokud ale chcete získat více, popřemýšlejte také nad vybranými úryvky.

Příklady vybraných úryvků

Existuje hned několik typů vybraných úryvků. Nejčastěji používaným je typ odstavce.

Příklady vybraných úryvků

Objevit se také může typ seznamu, který se většinou týká návodů. Někdy je tento typ vybraného úryvku zobrazován i s obrázkem. Úryvky mohou být zobrazeny také v tabulkách.

Příklady vybraných úryvků

Zhodnoťte přínosy rozšířených úryvků pro váš web

Ne všechny trhy se chovají stejně. Je proto nutné nejdříve popřemýšlet nad nejvhodnějším typem vybraných úryvků. Pokud jste například společností, která se zaměřuje na lokální business, mnohem větší smysl pro vás bude mít přidání firmy do Map Google. Vybrané úryvky se hodí zejména v případě, kdy uživatel hledá okamžitou odpověď na svou otázku – návod, aktuální kurzy měn, srovnání hypoték atd.

Vyhledejte vhodná klíčová slova pro vybrané úryvky

Než se pustíte do tvorby textů, které mají být zobrazovány ve vybraných úryvcích, zvolte relevantní klíčová slova. Je třeba mít také na paměti, že čím jsou daná slova vyhledávanější, tím více budou zobrazovány vaše úryvky. Musíme také počítat s tím, že uživatelé se ptají na otázky pomocí slov jak, kolik atd.

Zvyšte potenciál vybraných úryvků

Ať už stránku vytváříte od začátku, nebo jste ve fázi její optimalizace, abyste zvýšili šance na zobrazování vybraných úryvků, je třeba dodržet několik základních pravidel. Mějte na pamětiPamatujte na to, že obsah musí vždy odpovídat zadané otázce vyhledávajícího uživatele, a dbejte na správný kód, kterému Google porozumí. Velmi efektivní taktikou také je, zopakujete-li v první větě otázku uživatele a v následném textu poskytnete stručnou odpověď.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: google.com, moz.com, searchengineland.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp