Analýza SEO úspěchu v roce 2017
Pracovali jste v minulém roce na SEO vašeho webu? Pak je jistě na čase provést analýzu, která vám napoví, jak jste v optimalizaci webu byli úspěšní.

Pracovali jste v minulém roce na SEO vašeho webu? Pak je jistě na čase provést analýzu, která vám napoví, jak jste v optimalizaci webu byli úspěšní.

S ohledem na cíle každého webu bychom se  měli pravidelně věnovat jeho optimalizaci pro vyhledávače. Ať už se totiž náš web věnuje jakémukoliv tématu, jedním z jeho cílů je s největší pravděpodobností co nejvyšší počet návštěv. V dnešním článku se proto budeme zabývat analýzou základních ukazatelů, které nám napoví, jak jsme dosud byli v optimalizaci pro vyhledávače úspěšní.

Celková návštěvnost webu

SEO analýza ve skutečnosti není nijak náročná. Hlavní je znát cíle vašeho webu, mít jasno v tom, co chcete komunikovat a kdo je vaše cílové publikum.

Celková návštěvnost webu, kterou zjistíte v Google Analytics, vám však neřekne, která část SEO skutečně fungovala. Je ale základním ukazatelem toho, zda se vaše snaha alespoň trochu vyplatila. Předpokladem totiž je, že návštěvnost webu bude růst nebo zůstane přinejmenším stejná.

V rámci záložky Publikum – celkový přehled můžete zjistit % nových návštěv, průměrnou dobu trvání návštěvy, míru odchodů ze stránek, zobrazení stránek atd. V pravém horním rohu pak můžete přepínat mezi denním, týdením nebo měsíčním pohledem na data. Poté, co získáte tento základní pohled na web je však nutné podívat se na data o něco podrobněji.

Přirozená návštěvnost webu

Pokud jste v minulém roce pracovali na SEO vašeho webu, bude pro vás důležitá zejména přirozená návštěvnost z jednotlivých vyhledávačů. Tento pohled získáte kliknutím na pohled Akvizice – veškerá návštěvnost. Pokud je návštěvnost z vyhledávačů malá nebo dokonce klesá, měli byste se více věnovat optimalizaci pro vyhledávače.

Pro srovnání jednotlivých období změňte nahoře datum a zvolte možnost Porovnat období.

Návštěvnost webu

Zjistěte, co skutečně funguje

Která z vašich SEO strategií přináší nejvíce potenciálních zákazníků? S odpovědí na tuto otázku vám pomohou níže uvedené ukazatele:

Míra okamžitého opuštění

Pro začátek se podívejte na míru okamžitého opuštění neboli bounce rate. Tato metrika ukazuje, kolik procent uživatelů ze stránky odešlo, aniž by pokračovalo na jakoukoliv další stránku v rámci daného webu. Tuto informaci získáte například přes pohled Chování-Obsah webu-všechny stránky.

Vlevo v tabulce uvidíte nejvíce zobrazované stránky. Na vrcholu s největší pravděpodobností bude homepage, která má většinou míru okamžitého opuštění o něco nižší než konkrétní stránky, které uvidíte pod ní. Stránky s vysokou mírou okamžitého opuštění zpravidla odrážejí potřebu lepšího obsahu a kvality stránky.

Kategorie zařízení

Kategorie zařízení

Velmi důležitá je také informace, z jakého zařízení si uživatelé nejčastěji prohlížejí váš web. Na tento pohled se dostanete přes Publikum – Mobilní. Obecně byste se měli ujistit, že váš web vypadá dobře a funguje dobře i na mobilním telefonu, což platí obzvláště v případě, že zobrazení mobilních zařízení představuje více než 10 %.

Pokud je míra okamžitého opuštění v mobilu podstatně vyšší než na počítači, pravděpodobně nebude váš web dobře optimalizovaný pro mobilní zařízení.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: google.com, boostability.com, searchenginejournal.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp