5 nejčastějších chyb v AdWords
Právě placená reklama vám může pomoci rozvinout business a přivést na váš web velké množství nových zákazníků. Jakých chyb se v AdWords inzerenti nejčastěji dopouštějí?

Placená reklama v Google AdWords se za poslední roky stala velmi významnou součástí online marketingu. Právě placená reklama vám může pomoci rozvinout business a přivést na váš web velké množství nových zákazníků. Jakých chyb se v AdWords inzerenti nejčastěji dopouštějí?

Do placené reklamy v Google AdWords dnes investuje mnoho společností. Pravdou ale je, že někteří inzerenti se dopouštějí chyb, díky kterým zbytečně utrácejí za reklamu, která pak není dostatečně efektivní. Které chyby to jsou? A jak se jim vyhnout?

Zaměřte se na náklady za konverzi

Mnoho inzerentů se stále zaměřuje na získání co největšího počtu kliknutí za co nejnižší cenu. Ne všechna kliknutí jsou ale stejná. Pokuste se proto optimalizovat své reklamy ještě lépe a zaměřte se na cenu za konverzi. Je lepší zaplatit za 1000 kliknutí, které vám přivedou 100 zákazníků, nebo za 10 000 kliknutí, které vám rovněž přivedou 1000 zákazníků? Pozorujte tedy, které reklamy přivádí zákazníky, kteří opravdu provedou konverzi.
Pokud chcete službu Google AdWords používat k růstu vašeho podnikání, je zkrátka nutné, zaměřit se na ziskovost kampaní.

Pozor na příliš velké množství klíčových slov

PPC reklamy v Google AdWords jsou hlavně o klíčových slovech. Čím více klíčových slov v systému vyplníte, tím více zobrazení a kliknutí získáte. Tyto informace jsou sice technicky správné, ale pravdou je, že velké množství klíčových slov není zrovna klíčem k úspěchu. Pozorujte, která klíčová slova skutečně přináší konverze. Možná budete překvapeni tím, že ke konverzi došlo pouze u 10 nebo 20 % z nich.

Snažte se zvolit pouze taková klíčová slova, která na váš web přivedou relevantní uživatele. Využijte také možnosti vyloučení určitých klíčových slov, na která nechcete své reklamy zobrazovat.

Vyvarujte se příliš nízkým nabídkám

Většina inzerentů si přeje platit za reklamy co nejméně, a tak pozastavuje klíčová slova, která byla příliš drahá. Častou chybou ale bývá, že se už nedívají na to, kolik konverzí tato slova přinesla. Začněte proto raději s vyššími cenovými nabídkami, abyste si zajistili nejvyšší možné umístění a pozorujte, která klíčová slova fungují nejlépe. Do těch pak doporučujeme investovat více.

Sledujte také telefonní hovory

Sledování hovorů se netýká každé společnosti, ale pro některé inzerenty jsou právě telefonní hovory nejdůležitějším prodejním zdrojem. Většina těchto společností ale nesleduje konverze, které přicházejí právě z hovorů. Nastavte proto ve svých reklamách sledování hovorů. S tím vám pomůže například platforma Five9. Tuto službu stačí integrovat s Google AdWords.

Nezajímavý reklamní text

Je až s podivem, jak se texty v jednotlivých reklamách opakují. Zkuste například najít reklamy na nějaký produkt. U reklam, které se vám zobrazí, pravděpodobně uvidíte stejný typ pobídek a velmi podobné texty. Vytvářejte proto reklamy, které upoutají pozornost. Snažte se odlišit konkurence a nabídnout uživatelům i v reklamách texty, které je zaujmou natolik, že kliknou na odkaz a navštíví váš web.

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
Zdroj: google.com, boostability.com, cpcstrategy.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp